Positiivisuushaaste 3/5

Tämän päivän ehdottomasti positiivisin asia on ollut VAPAAPÄIVÄ. Vietinkin vapaapäivääni Matkuksen kauppakeskuksessa hyvän ystäväni kanssa kaupoissa vaellellen. Olkoon siis päivän positiivinen asia n:o 1 vapaapäivä. Positiivinen asia n:o 2 on uudet huivit. Olen etsinyt uutta isoa huivia itselleni jo jonkin aikaa ja löysinkin Tallinnan Bershkasta yhden aivan juuri minun näköisen iloisen värisen kukikkaan huivin, mutta…

Minilomalla ihanassa Suomen Turussa

Vietin muutaman aurinkoisen kevätpäivän Turussa ystävien luona omin nokkineni. Matka taittui mennessä Valtion Rautateitä pitkin.  Koska matkustin keskellä viikkoa ja valitsin vielä hyvin aikaisen junan, sain olla melkolailla rauhassa koko matkan. Minulla oli paikka pienessä työskentelyhytissä, jossa aika kului lähinnä kirjaa lueskellen ja iPadia selaten. Ensimmäistä kertaa kokeilin VR:n tarjoamaan wlania ja hyvinhän se taipui…

Laivailemassa Turusta Tukholmaane

Käytiin viime viikonloppuna pikaretkellä Turussa ystävien luona ja samalla sitten tietenkin risteilyllä. Minua jännitti jo etukäteen, että paljonko mahdollisesti tuulee ja keikkuuko laiva ja oksettaako ja pelottaako. Nyt voin kertoa matkan jälkeen, että ei tuullut, keikkunut, oksettanut tai pelottanut (tai ainakaan ei oksettanut ja pelottanut sen takia, että olisi ollut niin kova merenkäynti). Ajeltiin siis…

Uusia kauppoja nuuskimassa Matkuksessa

Perjantai oli se kauan odotettu päivä – vihdoin pääsin tarkastamaan 1.11 avatun Matkuksen kauppakeskuksen. Jotenkin ajateltiin kavereiden kanssa, että ei tuolla nyt mene kuin muutama tunti. Kuinka ollakkaan viisi ja puoli tuntia tarvottiin ympäri kauppakeskusta. 😀 Pikkusen jo väsyttikin kun kotiin pääsin. Olen varmaan viimeksi Tallinnassa suorittanut tuollaista maraton-shoppailua. Niin ja varmaan tehnyt kerralla yhtä…

Ostosmahdollisuudet lisääntyvät – viimeinkin!

Käytiin eilen pitkästä aikaa Ikeassa ja samalla tutkailtiin tällä viikolla aukeavaa Matkuksen ostoskeskusta. Minä en meinaa enää pöksyissäni pysyä, sillä olen niin innoissani asiasta. Vihdoinkin saadaan Kuopioon monta sellaista liiketta, joita olen täällä kaivannut. Tosin se Kick’s puuttuu edelleen…. Jotenkin ajattelin, että nyt se tulisi takaisin, kun sillä olisi mahdollisuudet parempiin tiloihin – eipä kuitenkaan…

Kotiovelta Ikeaan kymmenessä minuutissa

Tänään se vihdoin tapahtui, olin ensimmäistä kertaa Kuopioon torstaina avattavassa Ikeassa. Tänään Ikean ovet aukenivat kuitenkin työntekijöiden perheille ja ystäville ja näin ollen minäkin sain kutsun tuonne tavarataivaaseen jo tänään. Family kortin omistajille kutsu tuli tänään ja he voivat vierailla ennakkoon Ikeassa keskiviikkona. Torstaina en todellakaan suosittelisi ko. paikkaan menemään, sillä ruuhkat mahtavat olla melkoiset…

Tallinnassa ystien kanssa 19.-22.4.2012

Tällä kertaa suunnistimme Tallinnaan ystäväpariskunnan kanssa vähän niinkuin viettämään meidän molempien synttäreitä. Torstaina iltapäivällä suunnattiin Mazdan nokka kohti etelään ja ajeltiin Katajanokalle, josta laivamme Viking Xpress lähti. Tapamme mukaan auto otettiin mukaan, sillä se nyt vain on niin monta kertaa nähty Tallinnaan mennessä, että se on paljon kätevämpää kuin jättää auto parkkiin satamaan. Toisekseen maksaakin…

Tallinnassa 20.11-23.11.2011

Jälleen kerran oli aika suunnistaa Tallinnaan nauttimaan elämästä (lue: syömään). Torstai iltana huristeltiin minun kummien kanssa Helsinkiin, josta matka jatkui illan viimeisellä Viking Xpress lautalla lahden yli. Hieman sain nauttia keinuvasta laivastakin menomatkalla – kumma kyllä en kovin pahoinvoivaksi muuttunut. Laivalla käytiin syömässä noutopöydän tyyppisessä bitrossa, jossa annokset punnittiin kassalla. Ihan jees evästä siihen hintaan,…

Joensuu osa 2

Tämä postaus tulee kyllä myöhässä, mutta työ näyttää sotkevan vapaa-aikaa. Yksinkertaisesti en vain ole jaksanut kirjoittaa. Joka tapauksessa tässä vielä hieman lisää tunnelmia kesäisestä Joensuusta. Tiistai aamu aloitettiin suurten kirpparien kiertelyllä. Käytiin kolmella suurella kirpparilla, mm Kontissa ja Valinta kirpparilla. Mitään erityistä ei mukaan tarttunut, mutta löysin ihania kirjoja ja Kontista myös omenen vihreän pashminan…

Tallinna 6.5-8.5.2011

Pitkään odotettu loma aloitettiin jo torstaina siirtymällä Tikkurilaan minun tädin luokse yöksi. Tämän takia ei tarvinnut ajaa yötä myöten ja saatiin kunnolliset yöunet. Tikkurilassa oli jälleen pöytä koreana kun mentiin, vaikka nimenomaan olin sanonut, ettei meitä varten tarvitse mitään laitella. Ihana oli kuitenkin nähdä pitkästä aikaa paria serkkua ja varsinkin tätiäni. Sovittiinkin, että jos mahdollista…